MSI 2019 turnuvasının başlamasına kısa bir süre kala 9.8 yama notları an itibarıyla paylaşıldı. Gnar, Kayle, Nautilus ve Trundle gibi sıkça karşılaştığımız şampiyonlara çeşitli ayarlamalar getirilirken, Amumu ve Renekton gibi pek seçilmeyen şampiyonlar da unutulmadı.
İşte ayrıntılar:
Şampiyonlar
Amumu
“Üzgün çocuk güçlendirme istiyordu. Biz de ona istediğini veriyoruz. Bu güçlendirmeler, çeşitli beceri düzeylerinde pek farklı sonuçlara yol açmayacak olsa da değişikliklerin yüksek dereceli oyunlarda biraz daha fazla hissedileceğini düşünüyoruz.”
- Pasifinin hasarı arttı. Q’nun bekleme süresi azaldı. Q’su bir rakibe isabet ettikten sonra rakip yer değiştirse bile Amumu artık onu takip ediyor.
Camille
“Geçen yılın sonlarında Camille’e getirdiğimiz saldırı hızı zayıflatması, onun orman temizleme hızını yavaşlatmasının yanı sıra şampiyonu koridorda zayıf bir duruma getirdi. Her iki rolde de gücünün çok artmayacağını düşündüğümüz için saldırı hızını yeniden arttırıyoruz.”
- Taban saldırı hızı arttı.
Cassiopeia
“Son dönemde Q ve W’sunun mana bedellerinin arttırılmasıyla birlikte, Cassiopeia’nın koridorda ve orta safhalardaki savaşlarda zorlandığını fark ettik. E’sini en üst seviyeye ulaştırmak harika ve agresif bir oynanış sunuyor. Bu yüzden hem söz konusu durumlarda daha uzun süre kalabilmesini sağlayıp hem de katletme potansiyelini yüksek tutarak bir taşla iki kuş vuruyoruz.”
- E’nin mana bedeli ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
Fiora
“Fiora’yı rakibini oyuna getirdiği durumlar için daha iyi ödüllendiriyoruz. Ayrıca artık minyon dalgalarını ve kuleleri alırken manasının tamamını içip bitirmesi gerekmiyor.”
- W’nun hasarı ve yavaşlatma/sersemletme süresi arttı. Artık E’si her seviyede aynı miktarda mana harcıyor.
Gnar
“Gnar daha sık büyüyüp güçlenerek rakiplerini duvardan duvara çarpabilecek.”
- R’nin bekleme süresi azaldı.
Jhin
“Jhin’in kapanları ve ultisi, yetenek setinin geri kalanına göre yetersiz kaldığı için iki yeteneği de güçlendiriyoruz.”
- E’nin kapan süresi arttı. Kapanlar ileri yetenek seviyelerinde daha hızlı yenileniyor. R’nin hasar çarpanı arttı ve seviye atlama ipuçları düzeltildi.
Kayle
“Kayle erken safhalarda zayıf ve riskli, ileri safhalardaysa güçlü oynanışa sahip olması gereken bir şampiyona göre erken safhalarda çok sık başarılı oluyor. Taban niteliklerine getirdiğimiz değişiklikler, oyunun erken safhalarındaki gücünü düşük tutacak. Ayrıca yükseldiği zamanlardaki gücü de eskiye kıyasla daha az olacak. Bu arada stratejiyi kullanmaya yetecek kadar Beceri Karışımı düşürebilen şanslı oyunculara saygılar.”
- Taban saldırı gücü, zırh ve saldırı hızı oranı azaldı. Kayle kendi seviyesine ve R’sinin yetenek seviyesine göre yükseliyor.
Kayn
“Gölge Suikastçı neredeyse her zaman Rhaast’ın gölgesinde kalıyordu. Bu biçimin özel hareket kabiliyetini güçlendirerek, Kayn oyuncularına daha anlamlı bir seçenek sunuyoruz.”
- Gölge Suikastçı’nın E’sinin bekleme süresi azaldı.
Master Yi
“Master Yi’nin ultisini, son dönemde çıkardığımız güçlü ve uzun süreli hareket hızı güçlendirmelerine benzeyecek şekilde güncelliyoruz.”
- Master Yi, artık R’sini kullandığında hayalet etkisi kazanıyor.
Nautilus
“Bu Nautilus güçlendirmesi, tam aradığınız Nautilus güçlendirmesi. Cidden!”
- Pasifin sabitleme süresi arttı. Q’nun hasarı arttı.
Ornn
“Ornn’un daha güçlü olmasını istiyoruz. Ayrıca bu güç, şampiyona özgü bir şekilde sunulmalı. Dolayısıyla, oyunun ileri safhalarındaki gücünü arttırmak için pasifiyle ürettiği eşyaları güçlendiriyoruz.”
- Yaşayan Ocak’ın Ocakateşi Pelerini, Donmuş Yumruk ve Alev Maskesi eşyalarının taban nitelikleri arttı.
Renekton
” Gidin buradan ondalık sayılar, biz bu timsah için tam sayılar istiyoruz. Temiz sayılar, pullu ilahımıza hem düellolar hem de takaslar sırasında yardımcı olacak.”
- Taban can, saldırı hızı büyüme oranı ve zırh büyüme oranı sayıları yukarı yuvarlandı. Q’nun şampiyonlardan elde ettiği iyileştirme miktarı arttı.
Sejuani
“Güç artışına gelen küçük ayarlamalar, Sejuani’nin orman temizleme hızını, baskın potansiyelini ve takım savaşlarındaki gücünü her üç alanda da aşırıya kaçmadan arttırıyor.”
- W’nun hasar oranı arttı.
Singed
“Kara Mühür’e getirdiğimiz değişiklikler Singed’i dolaylı olarak zayıflatıyordu. Menzilli üst koridor şampiyonlarına karşı genel olarak zorlandığını da göz önünde bulundurursak kendisi pek iyi bir durumda değildi. Bu güçlendirmeler Singed’in Kara Mühür’e olan bağımlılığını ortadan kaldırıyor ve üsse geri dönmeden daha fazla Tut Savur kullanabilmesini sağlıyor.”
- Taban can yenilenmesi arttı. W’nun yavaşlatması arttı. E’nin bedeli azaldı.
Trundle
“İster kopar, ister dize getir!”
- Q’nun ilave hasarı ileri yetenek seviyelerinde arttı. R’nin bekleme süresi azaldı.
Zed
“Zed’in anlık hasar verme potansiyelini biraz azaltıyor ve rakiplerine onu yakalamak için daha fazla şans tanıyoruz.”
- Q’nun hasarı azaldı. W’nun bekleme süresi arttı.
Eşyalar
Bilgewater Palası
“8.11’de Mahvolmuş Kralın Kılıcı’na getirdiğimiz bedel azaltmasının bir kısmını Bilgewater Palası’nın bedelini arttırarak geri alıyoruz. Nişancı eşyalarının bedelini belirgin bir şekilde arttırdıktan sonra, çoğu eşyanın bedelini azaltmıştık. Fakat “indirimli bedeli” eşyayı nişancılar için biraz fazla değerli hale getirdi.”
- Bedeli arttı.
Mahvolmuş Kralın Kılıcı
“8.11’de Mahvolmuş Kralın Kılıcı’na getirdiğimiz bedel azaltmasının bir kısmını Bilgewater Palası’nın bedelini arttırarak geri alıyoruz. Nişancı eşyalarının bedelini belirgin bir şekilde arttırdıktan sonra, çoğu eşyanın bedelini azaltmıştık. Fakat “indirimli bedeli” eşyayı nişancılar için fazlasıyla değerli bir hale getirdi.”
- Bedeli arttı.
Hextech Silahkılıç
“Bilgewater Palası’nın artan bedelini dengelemek adına, Hextech Silahkılıç’ın ek bedelini azaltarak toplam bedelinin değişmemesini sağlıyoruz.”
- Birleştirme bedeli azaldı.
Dikenli Yelek
“Dikenli Yelek’in Ağır Yara süresini, diğer eşyalardaki etkilerle tutarlı olacak şekilde değiştiriyoruz.”
- Ağır Yara süresi arttı.
Efsun: Yanardöner
“Bu ipucunu 9.7’de güncellememize rağmen değişikliğin kendisini oyuna getirmemişiz. Artık her şey yerli yerine oturdu.”
- Minyon ve canavarlara verdiği hare hasarı arttı.
Fırtınabiçen
“Şu anda Fırtınabiçen’i alan tek şampiyon Kai’Sa. Bunun ana sebebi de eşyanın Enerji Dolu pasifinden ziyade sağladığı nitelikler. Oyuncuların bu eşyayı özgün etkisi için de tercih etmesini istiyoruz.”
- Enerji Dolu etkileri arttı ve yavaşlatma etkisi daha uzun bir sürede azalarak bitiyor.
Çivili Zırh
“Çivili Zırh’ın Ağır Yara süresini, diğer eşyalardaki etkilerle tutarlı olacak şekilde değiştiriyoruz.”
- Ağır Yara süresi arttı.
Kaynak: leagueoflegends.com